Pagina's

woensdag 28 september 2011

Mijn allereerste Art Journalings december 2009



De eerste AJ's werden uit nood geboren. Voor school moesten wij in december 2009 een crea-cirkel houden. Alle leerkrachten zouden twee (na elkaar) heterogene (alle leeftijden) groepjes kinderen (10 à 12) krijgen. Er was een máár: het mocht niets kosten wegens het bekende geldgebrek. Goede raad was duur! Al mijn collega's deden nl. wel iets met kerststukjes; waxinelichtjes of iets eetbaars. En dat wil ik dan natuurlijk niet óók.
Op internet had ik al vaker het werk van Marieke Blokland bekeken... (zó leuk!!!) Ik vroeg me af of zoiets mogelijk zou zijn. Papier; lijm; scharen; tijdschriften; pennen, dat alles was wel op school. Ik ging dus op zoek op het web en kwam van Marieke terecht bij Teesha Moore. Gek genoeg had ik me al diverse keren aan haar plaatjes zitten vergapen maar op dat moment wist ik niet dat ze van haar waren. Op You Tube stonden verschillende filmpjes van haar en die heb ik allemaal verslonden. Daarna was het tijd voor mijn eerste probeersels, die ook op school te maken moesten zijn met het aanwezige materiaal. Dit zijn de voorbeelden, die ik maakte.
Het was erg leuk. De meeste kinderen vonden het enig! Het typische was, dat er kleuters bij zaten van vier jaar, die het beter deden, dan een paar kinderen van groep 8. Raar maar waar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten